Ogłoszenie 

Tlumaczenie forum Powered by :

Poprzedni temat «» Następny temat
porady itp itd
Autor Wiadomość
marckus 

uwierzytelnianie: 12345
Piwa: 4/12
Wysłany: 2015-08-13, 20:19   porady itp itd

Witam,

jak to na forum mam kilka pytań i mam nadzieję, że będziecie wyrozumiali na moje pytania bo na tą chwilę jestem ciemną masą:) Łowiąc wcześniej na spinning było wszystko zdecydowanie łatwiejsze i mogłem się kogoś dopytać natomiast tu rodzi się mały problem bo nie mam kogo podpytać. I niestety pojawiają się moje pytania:

1) czy do mokrej muchy wystarczy, że będę używać sznura pływającego(czytałem, że niby można ale dopytuję)?,
2) jeżeli chciałbym połowić okonie albo coś innego na jakieś nizinnej rzece lub jeziorze to sznur ma być tonący i czy wystarczy rozmiar 6?,
3) nawiązując do pytania nr 1 i 2 (coś czytałem o puchowcach ale że jestem początkujący i nie wiem to pytam) to poprosiłbym o wskazanie jakie muchy warto posiadać w swoim pudełku.

Dzięki za porady
Postaw piwo autorowi tego posta

krysiek1984 
Krystian

uwierzytelnianie: 17031
Piwa: 24/48
Wysłany: 2015-08-13, 21:25   

1. Możesz ale mucha będzie wyżej w toni, na płytkich wodach żaden problem
2. #6 bardziej pod strimera, tonący czy nie tonący to musisz się zastanowić co za rybę chcesz złapać i jaką metodą
3. Najpopularniejszy puchowiec zawsze go warto mieć http://www.qrystian.pl/pl...jawka),307.html
Postaw piwo autorowi tego posta

Józef Zając 

uwierzytelnianie: 12345
Piwa: 297/139
Wysłany: 2015-08-17, 08:11   

Co do okoni: fajnie się je łowi pływającym sznurem i puchowczykiem z dociążana główką. Wtedy mucha ładnie podskakuje w toni. Piszesz o rzece i jeziorze i tu zaczynają się schody. Bo o ile w jeziorze woda stoi i mucha może sobie tonąc tak długo, na ile jej pozwoli długość przyponu, to w rzece działa na sznur również i nurt. Im on silniejszy, tym sznur musi być cięższy, w sensie - szybciej tonący. Jeśli jest to rzeka ledwo ledwo płynąca, to łowienie praktycznie nie rożni się od jeziorowego.